PL EN
The effect of motorway building on aggregate rock material mining from local resources
 
More details
Hide details
1
Państwowy Instytut Geologiczny
 
 
Corresponding author
Bogusław Bąk
Państwowy Instytut Geologiczny
 
 
Mining Science 2009;125(35):11-18
 
ABSTRACT
The presented paper shows some results of the estimation of natural aggregate raw mineral indicated resources, mainly sands, in the area, where motorway A-2 sector (Września - Nowy Tomyśl) was built. The reserve based of natural aggregates seems to bee partly renewed and changes, causing activity of geological research in the perspective areas. The main problem connected with intensive exploitation is to revitalize the post mining areas as quickly as possible.
REFERENCES (5)
1.
PIOTROWSKA A., Kruszywa naturalne, [w:] BILANS zasobów kopalin i wód podziemnych w Polsce za lata 1996-2006. PIG, Warszawa, 1997-2007.
 
2.
Mapa geośrodowiskowa Polski w skali 1:50 000, arkusze: Buk, Duszniki, Lwówek. Poznań, Swarzędz, Psary, Pobiedziska, Mosina, Września, Stęszew, Środa Wielkopolska, Nowy Tomyśl, Grodzisk Wielkopolski, PIG, Warszawa 2006.
 
3.
SILIWOŃCZUK Z., Geologiczno-złożowe warunki występowania kruszywa naturalnego w Polsce. Pr. Inst. Geol. 113,s. 5-69, 1985.
 
4.
STRYSZEWSKI M., Metoda bilansowania popytu z produkcją w regionach eksploatacji surowców skalnych na przykładzie kruszyw drogowych, Zesz. Nauk. AGH. Górnictwo, 162, s. 3-87, 1993.
 
5.
STRYSZEWSKI M. (red.), Programowanie eksploatacji 1 zagospodarowania terenów pogórniczych złóż kruszywa naturalnego w dolinach rzek karpackich na przykładzie Karpat Zachodnich, Ucz. Wyd. Naukowo-Dyd. s. 5-28, AGH Kraków 2006.
 
eISSN:2353-5423
ISSN:2300-9586
Journals System - logo
Scroll to top